10 rad, które pomogą Ci dobrze spać. Radzi kardiolog-chrześcijanin

  • środa, Gru 03 2014
10 rad, które pomogą Ci dobrze spać. Radzi kardiolog-chrześcijanin fot. mightyritzymom.wordpress.com

Może jesteś jedną z tych osób, które mają problemy ze snem? Oto 10 dobrych nawyków, które Ci pomogą.

Radzi dr Chauncey W. Crandall - kardiolog, szef programu przeszczepu serca w znanej na całym świecie klinice w Palm Beach na Florydzie. Znany jako "chrześcijański lekarz" przekazuje swoje wartości i przesłanie nadziei wszystkim swoim pacjentom.

Oto jego porady dla dobrego snu:

1. Idź spać i budź się każdego dnia o tej samej porze. Ciało lubi przewidywalność.

2. Wyłączaj komputer dwie godziny przed pójściem spać i nie oglądaj telewizji w łóżku.

3. Jeżeli podejrzewasz, że sprawy finansowe albo związane z relacjami nie dają ci spać, to rozważ uzyskanie porady lub zwierzenie się swojemu pastorowi/księdzu, by złagodzić swój stres.

4. Czytaj książkę, a nie tablet. Badania pokazują, że podświetlone ekrany, jak te na iPadzie czy innych tabletach, mogą zakłócać naturalny zegar ciała.

5. Po południu nie jedz ani nie pij niczego, co zawiera kofeinę. To dotyczy oczywiście także kawy, ale również inne napoje czy produkty żywnościowe mogą zawierać tę substancję pobudzającą. To także herbata, czekolada, napoje energetyczne i niektóre napoje gazowane.

6. Gdy idziesz spać, całkowicie zaciemnij swój pokój.

7. Nie chodź spać z pełnym żołądkiem.

8. Regularnie wykonuj ćwiczenia fizyczne. To sprzyja snowi.

9. Unikaj picia wieczorem alkoholu. Nawet, jeśli sądzisz, że pomaga ci zasnąć, picie go zwiększa prawdopodobieństwo obudzenia się.

10. Przestrzegaj nocnego rytuału. Umyj zęby, przygotuj łożko do spania, weź gorącą kąpiel lub posłuchaj muzyki relaksacyjnej. Ustal sobie miłą rutynę i trzymaj się jej.


Być możę nigdy nie myślałeś o potrzebie spania przez całą noc. Badania wskazują jednak, że, jeśli chodzi o dbałość o zdrowie, spełnianie codziennej potrzeby snu jest równie ważne, jak inne kroki, jakie podejmujesz, by chronić swoje serce. Więc jeśli wciąż masz kłopoty ze snem, nie zakrywaj ich, biorąc tabletkę nasenną. Dotrzyj do sedna problemu i dobrze się wysypiaj.

Poleć

Źródło: Charisma News

Chcesz więcej informacji od ChnNews.pl?