Były ksiądz o tym, jak wygląda jedność z katolickiego punktu widzenia

Były ksiądz o tym, jak wygląda jedność z katolickiego punktu widzenia

środa, 19 październik 2022 17:02
Były ksiądz o tym, jak wygląda jedność z katolickiego punktu widzenia fot. ks. Przemysław Sawa/Facebook

Po spotkaniu z papieżem z udziałem pastorów w Watykanie, poświęconym kwestii jedności, były ksiądz wyjaśnia, jak wygląda ta kwestia z katolickiego punktu widzenia. 

Jerzy wychował się w gorliwej rodzinie katolickiej. Przebył drogę od ministranta do kapłana. Księdzem był przez siedem lat, ale zrezygnował. Po tym, jak trafił do ruchu oazowego, będąc "ultrakatolikiem", zaczął czytać Biblię "ze bylyksiadzjerzy malezrozumieniem". Poznał Jezusa osobiście.

"Siedziałem na mszy w ostatniej ławce i nagle poczułem ciepło, które zaczęło mnie przenikać. Wypełniła mnie wewnętrzna radość, wiedziałem, że mam do czynienia z Bogiem żywym. Powiedziałem Jezusowi: "do ciebie należy moje życie, tobie chcę służyć" - mówił w wywiadzie dla Wirtualnej Polski.

Po odejściu z Kościoła katolickiego zaczął chodzić na spotkania do chrześcijańskiej wspólnoty. Dziś prowadzi kościół domowy. Swojego nazwiska publicznie nie ujawnia ze względów bezpieczeństwa.

Odpowiadając na pytania ChnNews.pl odnośnie watykańskiego spotkania pastorów z papieżem, były ksiądz Jerzy wskazuje, że dla Watykanu chrześcijanie ewangeliczni są jedynie, nomen omen, braćmi odłączonymi. Jedność z punktu widzenia katolickiej hierarchii ma odbywać się pod katolickim przywództwem. Ewangelicznych wierzących są gotowi przyjąć bez zagłębiania się, w co tak naprawdę oni wierzą. 

Oto jego odpowiedzi na pytania ChnNews.pl:

Co jako były ksiądz pomyślał Pan, gdy usłyszał o spotkaniu z papieżem z udziałem pastorów?

Idea i praktyka tego typu spotkań ekumenicznych nie jest nowa, więc nie byłem zaskoczony, że tego typu spotkanie się odbywa. Zaskoczony byłem jedynie okolicznościami, które towarzyszyły temu spotkaniu. Głównie tym, że papieżowi osobiście musiało na nim zależeć. Zorganizowano je szybko, sprawnie i trwało dwie godziny w przyjaznej atmosferze.

Jak z katolickiego punktu widzenia wygląda kwestia jedności?

Katolicki punkt widzenia mówi: jedność jest możliwa jedynie pod naszym przywództwem. To my, hierarchia katolicka, reprezentujemy Kościół historyczny, posiadający pełnię objawienia i pełnię środków potrzebnych do zbawienia. Różni chrześcijanie ewangeliczni są jedynie, nomen omen, braćmi odłączonymi. W ramach procesu globalizacji chętnie przygarniemy ich, bez pytania w co wierzą, bo przecież obecnie nie jest to istotne.

Jaki jest sens spotkania pastorów ewangelicznych, protestanckich z papieżem, skoro tak wiele różni obie strony pod względem doktrynalnym?

Z politycznego punktu widzenia spotkania tego typu są bardzo ważne. Musimy pamiętać, że Watykan jest nie tylko ogólnoświatową centralą katolicyzmu, ale jest również państwem czyli jest podmiotem politycznym. 

Jako podmiot polityczny bierze aktywny udział w globalnej grze geopolitycznej. To nic nowego, tak było od samego początku, w IV wieku. Wówczas to cesarz rzymski Konstantyn wykorzystał znaczną częć chrześcijaństwa biblijnego do swoich celów politycznych, a mianowicie do wzmocnienia i ratowania imperium przed rozpadem. Kościół rzymskokatolicki wciąż jest wykorzystywany do celów politycznych a wraz z nim pastorzy, którzy próbują się z nim jednoczyć. Oczywiście ten proceder nie jest bezinteresowny.

Natomiast z biblijnego punktu widzenia, spotkania tego typu nie mają żadnego sensu, wręcz są szkodliwe i niebezpieczne.

Dlaczego? Podam tylko trzy powody:

1. Dla katolików Biblia, która zawiera Słowo Boże, nie jest jedynym źródłem Objawienia Bożego. W konsekwencji też nie jest najwyższym i rozstrzygającym autorytetem.

2. W czasie Soboru Trydenckiego (1545 - 1563) w Dekrecie o Usprawiedliwieniu, biskupi Kościoła katolickiego, na czele z papieżem, oficjalnie zmienili Ewangelię, przekazaną przez apostołów. Otóż na przekór stanowisku reformatorów zaprzeczyli, że zbawienie można osiągnąć jedynie z łaski przez wiarę a nie z uczynków. Można uznać, że tym aktem biskupi na czele z papieżem sami wykluczyli się poza nawias chrześcijaństwa.

3. Większość historii Kościoła rzymskokatolickiego przepełniona jest procederem prześladowania innowierców, a w szczególności zaciekłego prześladowania chrześcijan biblijnych i Żydów.

Reklama

Pana zdaniem, jaki może być rezultat tej wizyty? Czy ten ruch ekumeniczny może się pogłębiać? Czego należy się spodziewać?

Rezultat tego typu inicjatyw i spotkań nie jest trudny do przewidzenia. Sam Jezus i apostołowie przestrzegają nas przed zwiedzeniem, zwłaszcza w końcówce czasów ostatecznych. Niestety, wiemy że takie zjawisko będzie miało miejsce i że będzie się ono rozszerzać. Tak zwana "jedność" i poprawność polityczna są kosztem prawdy. Znam wielu z tych ludzi, którzy "płyną" w tym nurcie. To niezwykle obdarowane i cenne osoby. Niestety brakuje im trzeźwej oceny sytuacji i chyba zasadniczej bezkompromisowości. Szkoda!

Dla pocieszenia powiem, że modlitwa Jezusa z wieczernika o jedność swoich uczniów została wysłuchana. Ci, którzy są uczniami Jezusa, mają między sobą jedność w duchu, niezależnie od denominacji, organizacji religijnych i polityki. Na koniec jedno zastrzeżenie. Nie jestem przeciwnikiem katolików. Wręcz przeciwnie. Uważam, że jesteśmy im winni miłość i przekazywanie Dobrej Nowiny. Jestem natomiast przeciwny oficjalnym spotkaniom z przedstawicielami hierarchii katolickiej.

Ostatnio zmieniany niedziela, 23 październik 2022 10:17
Napisz tu...
znakow zostalo.
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    Kate · 1 lata temu
    Fajny wywiad, konkretny i rzetelny!
  • This commment is unpublished.
    Agata · 1 lata temu
    W punkt.
  • This commment is unpublished.
    Tubal · 1 lata temu
    W końcu ktoś z kim mogę się zgodzić od pierwszej do ostatniej litery. Świetne wytłumaczenie jedności!
  • This commment is unpublished.
    też były · 1 lata temu
    Nooo...i to jet to! Spokojny wyważony merytoryczny głos w sprawie. Krótko i na temat! 
  • This commment is unpublished.
    Zoono · 1 lata temu
    Faryzeusze są zarówno wśród rzymskich katolików jaki i protestantów. Chrześcijan jest mniej
  • This commment is unpublished.
    Król jest nagi · 1 lata temu
    Słabo, nawet człowiek ten nie ma odwagi pod swoim nazwiskiem wystąpić, a redakcja to łyknęła, bo rozumiem, że wypowiada się w zgodzie z redakcją. Ludzie, którzy tam pojechali przynajmniej robią to oficjalnie, a nie po kryjomu...
    • This commment is unpublished.
      Natasza · 1 lata temu
      @Król jest nagi Dokładnie... mówi, że boi się podać swoje nazwisko... bez przesady, tu nie Donbas, nikt go na Syberię nie deportuje.
    • This commment is unpublished.
      wierna · 1 lata temu
      @Król jest nagi Żaden czy żadna z Was nie podpisuje się imieniem i nazwiskiem. Chowacie się za pseudonimami, nie widać, kim jesteście. Najpierw go chwalicie, a chwilę później krytykujecie człowieka, który wie, że może zapłacić realną cenę za swoje wypowiedzi, bo zna siłę karania niepokornych stosowana przez KRK. I żadnej autorefleksji nie macie na swój temat…
    • This commment is unpublished.
      Marek Grządko · 1 lata temu
      @Król jest nagi Hmmm a co to za imię Król jest nagi ...przygarniał kocił garnkowi ,znam tego brata osobiście i jego trudna drogę wyjścia z KrK  pełna szykan i prześladowań przez dostojników KrK...ale wy nie macie czego się bać ,poza zdeskowaniem trolligu ,czyż nie ? 
    • This commment is unpublished.
      Marek Grządko · 1 lata temu
      @Natasza A Ty koleżanko podałaś swoje nazwisko? 
    • This commment is unpublished.
      Katja · 1 lata temu
      @Natasza W innych artykułach jest nazwisko. 
    • This commment is unpublished.
      Katja · 1 lata temu
      @Król jest nagi A Ty swoje podałeś imię i nazwisko . W innych artykułach jest jego nazwisko. To nie oznacza że się chowa. Co za rozumowanie. 
    • This commment is unpublished.
      Natasza · 1 lata temu
      @Katja To po co pisać, że ukrywa je ze względów bezpieczeństwa, skoro w innych artykułach można je znaleźć. 
    • This commment is unpublished.
      Helena · 1 lata temu
      @Król jest nagi KROL JEST NAGI--dawaj,jak sie nazywasz
  • This commment is unpublished.
    InRi · 1 lata temu
    "2. W czasie Soboru Trydenckiego (1545 - 1563) w Dekrecie o Usprawiedliwieniu, biskupi Kościoła katolickiego, na czele z papieżem, oficjalnie zmienili Ewangelię, przekazaną przez apostołów. Otóż na przekór stanowisku reformatorów zaprzeczyli, że zbawienie można osiągnąć jedynie z łaski przez wiarę a nie z uczynków". Poproszę o konkret
    • This commment is unpublished.
      Były ksiądz Jerzy · 1 lata temu
      @InRi Proszę porównać sobie Naukę Apostołów np. sformułowaną przez Pawła Ff 2,4-10 z Dekretem o Usprawiedliwieniu, Soboru Trydenckiego, kanon 12 i 68. (BREVIATU FIDEI)To dwie różne nauki i dwa wykuczające się stanowiska.
    • This commment is unpublished.
      Luki · 1 lata temu
      @Były ksiądz Jerzy Ok z całym szacunkiem, ale Duch Święty nie zatrzymał się na tym Soborze. :) Był jeszcze Sobór Watykański II :) Poza tym najlepiej tę sprawę wyjaśniają Apostołowie, Jakub w swoim drugim rozdziale i Paweł w Liście do Galacjan w 5 rozdziale (całe proszę przeczytać) Luter mógł tego z początku nei rozumieć, ale na szczęście nie skasował żadnego z listów, więc pewnie pozwolił Duchowi Świętemu aby mu wyjaśnił. Że te rozdziały się świetnei uzupełniają. Czy ta lampa u Brata świeci? Obyśmy byli tymi ludźmi , których obrazują mądre panny z przypowieści Pana Jezusa! Oblubieniec nadchodzi.
    • This commment is unpublished.
      Były ksiądz Jerzy · 1 lata temu
      @Luki A Duch Święty był na jakimś Soborze katolickim?To że po Trydencie był jeszcze między innymi Sobór Watykański, to nie oznacza, że nauka o Usprawiedliwieniu w KRK przestała obowiązywać.To jest dogmat wiary katolickiej, który nie może być zmieniony.
    • This commment is unpublished.
      ghx · 1 lata temu
      @InRi z prrotestanckiej "laski" opartej na kilku wersetach z listow Pawlato mozna zlupic Watykan "Sacco di Roma" gdzie protestanci probowali zrownac z ziemia
      onet.pl/informacje/histmag/sacco-di-roma-pieklo-jest-niczym-w-porownaniu-z-obecna-sytuacja-rzymu/x4dw5x5,30bc1058Napoleon tez najechal  Rzym-Najazd Napoleona Rzymu-stolicy apostolskiej w 1798 roku 10lutego
      Patrz ten Rzym i Kosciol Boga przetrwal, a proetstanckie tereny obecnie laickie jak Prusy w tym byle nrd , Czechy-90 procent zaicyzowane, i dominujaco agnostyczne dzis Wielka Brytania i Holandia -Amsterdam niegdys mekka protestantyzmu.
    • This commment is unpublished.
      obiektywny · 1 lata temu
      @ghx Co to wg ciebie ma oznaczać? Że jak się urodzę w garażu będę samochodem? Czy naprawdę jesteś tak naiwny, myśląc, że to chrześcijanie robili? 
    • This commment is unpublished.
      ghx · 1 lata temu
      @obiektywny Nie wiem o co chodzi, bo slabo wyrazasz mysli na pismie, ale i tak sie odniose. Dla mnie jak sie urodzisz czy na nowo narodzisz  w garazu to mozesz i helikopeterem i motocyklem czy eklezja ,jakie tam sobie slowo wybierzesz, sprowadzic czarnych, gwlacic nieletnie muzynki niewolnice na plantachach, czy przelamywac ogiera-mlodego murzyna (breaking the buck) i karczowac Indian (za skalp dostawalo sie $ )mowiac zes z laski zbawiony bo klepnales formulke publicznie na jednym wdechu na bazie kilku wersetow z Pawla . Karta z historii anglosaskich proetstantow purytan, baptystow .

      Z Bozymi przykazaniami , przestrzeganiem ich  nie ma to nic wspolnego. A tego uczyl Syn Bozy Jezus Chrystus.Zdajesz sobie sprawe ze swiatynie gotyckie (koscioly obiekty sakralne) nawiazywaly wymiarami do swiatyni Salomona-tej starotestamentowej wg opisu z biblii a nie do obecnych sal teatralnych ze scena na przedstawienie teatralne/muzyczne jak w proetstanckich nowoczesnych .
      ww.youtube.com/watch?v=D40JhGKVUVM
      PBS Nova DOCUMENTARIES S38E01 Building The Great Cathedrals
      How did medieval engineers construct magnificent skyscrapers of glass and stone?

      I pamietaj u nas w Polskim Kosciele Rzeczypospolitej Obojga Narodow stosow inkwizycji nie bylo gdzie muzulmanin, protetsant , Zyd , prawoslawny zyli okok Polskich katolikow. I byl to spory kraj-panstwo
    • This commment is unpublished.
      Mat · 1 lata temu
      @ghx Za to była sroga pańszczyzna, gdzie polski pan katolik sarmata traktował polskiego chłopa jak zwierzę, szczególnie po zwycięstwie kontrreformacji...
      https://www.youtube.com/watch?v=yTzRNfu2geI
    • This commment is unpublished.
      InRi · 1 lata temu
      @Były ksiądz Jerzy To może popatrzmy szerzej, bo może chodziło o coś innego. Kanon 1 "Jeśli ktoś twierdzi, że człowiek może zostać usprawiedliwiony przez swoje czyny dokonywane albo siłami natury ludzkiej, albo nauki Prawa, lecz bez łaski Bożej przez Chrystusa — niech będzie przeklęty". Kanon 3 "Jeśli ktoś twierdzi, że bez uprzedniego natchnienia Ducha Świętego i jego pomocy człowiek może tak wierzyć, ufać lub pokutować, aby została mu udzielona łaska usprawiedliwienia — niech będzie przeklęty" i wiele by cytować. Mamy również Wspólną deklarację w sprawie nauki o usprawiedliwieniu. "Z wywodów przedłożonych w niniejszej Deklaracji wynika, że między luteranami i katolikami istnieje konsens w podstawowych prawdach dotyczących nauki o usprawiedliwieniu".
    • This commment is unpublished.
      Piter · 1 lata temu
      @InRi Dekret o usprawiedliwieniu,kanon 12.Można z,,Brevarium Fidei".
    • This commment is unpublished.
      Katja · 1 lata temu
      @Luki Piękne słowa jasno wytłumaczone. Dziękuję.  
    • This commment is unpublished.
      Mario · 1 lata temu
      @Mat Tacybsie wszędzie trafiali, nie tylko w Polsce. Masowe emigracje Irlandczykow, masowe zbrodnie w Afryce na Murzynach przez bialyz z krajow protestanckich, jeszcze gorsze traktowanie chlopow, nawet po zniesieniu pańszczyzny w Rosji... duzo by wymieniac.
    • This commment is unpublished.
      MarioNieKlam · 1 lata temu
      @Mario chcecie porownywac okrucienstwo niewolnictwa czarnych  u anglosaskich protestantow, Hinduzow, Aborygenow
      z panszcyzna chlopow?jaja>?kurierhistoryczny.pl/artykul/czy-polscy-chlopi-byli-niewolnikami-panszczyzna-w-polsce,869
      w.youtube.com/watch?v=gb94SBLP0gE
      MITY O PAŃSZCZYŹNIE. LUDOWA HISTORIA POLSKI - PRAWDA CZY FIKCJA?
    • This commment is unpublished.
      MarioNieKlam · 1 lata temu
      @Mario "- W okresie niewolnictwa traktowano ich jak gorszych, przedmioty. Było to uwarunkowane prawnie. Stracili tożsamości kulturowe, zabraniano im praktykowania religii. Na przestrzeni lat wprowadzono szereg przepisów ograniczających czarnoskórym dostęp choćby do edukacji dostępnej dla białych. To właśnie nauka jest motorem społecznej mobilności, a - jak wiemy - koszty studiów w Ameryce są ogromne i drastycznie wzrosły w ciągu ostatnich kilku lat. Dlatego tak wielu z nich pracuje jako ochroniarze, w obsłudze muzeów, teatrów, kin, na kasie w supermarkecie."fragm z tygodnik.interia o niebezpiecznych dzielnicach Chicagoa tak jest w calej haneryce
    • This commment is unpublished.
      MarioNieKlam · 1 lata temu
      @Mario Kosciuszko Polski Bohater chcial wyzwalac czarnych niewolnikow od protestanckiej anglosaskiej niewoli
      a nie polskich chlopow z panszczyzny w Polsce katolickiejdissentmagazine.org/online_articles/kosciuszko-knew-that-black-lives-matterTo nie bylo to samo.
  • This commment is unpublished.
    Catty · 1 lata temu
    Wszystko dobrze ....ale: ten głos powinien być podpisany: imieniem nazwiskiem.
  • This commment is unpublished.
    Bea · 1 lata temu
    AMEN ❗
    • This commment is unpublished.
      Były ksiądz Jerzy · 1 lata temu
      @Bea Żyjemy jak by nie było realnie w kraju katolickim.Różnego rodzaju fanatyków i szaleńców nie brakuje. Dopóki nie angażujesz się publicznie, zasadniczo nie ma większych problemów. Jednak z chwilą kiedy stajesz się osobą publiczną i zaczynasz otwarcie głosić swoje przekonania, narażasz się tym, którzy nie zgadzają się z tobą.Często pojawiają się emocje, zagrożone zostają czyjeś interesy i powstaje problem. Pojawia się  stygmatyzacja społeczna i groźby, wszystko tylko z powodu osobistej postawy i słów.Doświadczam tego od dwóch lat, kiedy występuję publicznie. Dlatego dla ochrony mojej rodziny, nie podaję swojego nazwiska. Występuję pod pseudonimem medialnym, który wskazuje na moją osobistą historię. Z poważaniem.Były ksiądz Jerzy.
    • This commment is unpublished.
      Catty · 1 lata temu
      @Były ksiądz Jerzy OK. Rozumiem.Pozdeowienia
    • This commment is unpublished.
      w cieniu kościoła... · 1 lata temu
      @Były ksiądz Jerzy Mam nadzieję, że poradzi mi pastor na moje dylematy. Jestem zagubionym byłym katolikiem, nie widzę też dalszego sensu bycia w protestanckim kościele za dużo hejtu i nie zrozumienia i to w realu niestety Nie mam gdzie się udać po pomoc, O powrocie do kościoła katolickiego raczej nie myślę, zbyt wiele tam jest rzeczy sprzecznych z moją interpretacją Biblii jednak z drugiej strony bardzo szanuję katolików chciałbym się z nimi modlić pod warunkiem, że nie modlą się do świętych i Marii i nie namawiają do uczestniczenia we mszy. Czuję się jakbym nie należał do żadnej wspólnoty mimo że oficjalnie  jestem członkiem jednej z protestanckich denominacji.  Gdyby nie relacja z Panem Jezusem i osobista lektura Biblii nie było by mnie już na tym świecie (choruję między innymi na depresje i nerwicę natręctw). Wiem, że to jedynie Pan Jezus mnie trzyma w sowim ręku. Nie rozumiem tylko czemu katolicy i protestanci tak się nienawidzą. Czemu nie wyciągną wniosków z historii kościoła. Nie rozumiem po co ten cały hejt?
    • This commment is unpublished.
      w cieniu kościoła... · 1 lata temu
      @w cieniu kościoła... mieszkam na prowincji gdzie nie ma żadnego innego kościoła protestanckiego.
    • This commment is unpublished.
      Były ksiądz Jerzy · 1 lata temu
      @w cieniu kościoła... Rozumiem cię doskonale.Również mieszkam na prowincji i aktualnie również formalnie nie należę do żadnego kościoła protestanckiego.Pewnym pośrednim rozwiązaniem są biblijne grupy domowe.
    • This commment is unpublished.
      Watpiacy · 1 lata temu
      @Były ksiądz Jerzy czyli byles ksiedzem a teraz jestes protestabtem i zbawiles sie z laski? czy nadal katolikiem przestyrzegajacym Prawa Bozegio jak uczyl Jezus?nick pachnie protestancka zmylka
    • This commment is unpublished.
      ghx · 1 lata temu
      @Były ksiądz Jerzy czyli nie byles nigdy lub nie nalezales do Kosciola, bo Kosciolem Boga sa wierni: kazdy wierny.Nawet Ci katolicy , ktorzy biblii nie czytali a przestrzegali lub starali sie z calych sil przestrzegac dekalog-10 Bozych Przykazan wypalonych w kamieniu, zeby na jote nic nie zmieniono .Stoisz z boku i przuygladasz sie co jest nie tak zamiast dzialac? nie letni Papiez Jan Pawel 1 szy zaczal dzialac i niestety zaplacil za to zyciem. Janowi Pawlowi 2giemu-naszemu rodakowi prostowanie niektorych nieprawidlowosci tez sajelo 30 lat i przyplacil zamachem.A Ty porzucasz wiare katolicka prostych 10ciu Przykazan? wyznania wiary nicejskiego z 325 roku?Mariawuityzm owszem to polska specygfika zaledwie ostatnich 100 lat z ktora Watykan walczyl i ekskomunikowal.Na rozancu do XI wieku modlono sie do Boga psalmami.
      Nie miales odwagi o tym wspomniec i walczyc? czy sily?
    • This commment is unpublished.
      kleryk · 1 lata temu
      @w cieniu kościoła... nie poddawaj się! Czytaj Biblię dalej! Jezus Cię kocha!
    • This commment is unpublished.
      w cieniu kościoła... · 1 lata temu
      @w cieniu kościoła... a ten palec w dół co miał oznaczać już komuś się podpadłem, swoimi przykrmi zwierzeniami, że nie ma wspólnot na prowincji ! Helo ludzie co z wami?
    • This commment is unpublished.
      refleksja · 1 lata temu
      @Były ksiądz Jerzy "..Pewnym pośrednim rozwiązaniem są biblijne grupy domowe."  A czemu pewnym pośrednim? Myslę,  że raczej najlepszym ( patrz: Dzieje Apostolskie i podany tam obraz ecclesia czy inaczej kahal) Nigdzie w Piśmie Św. nie ma zalecenia żeby byli zawodowi duchowni do których trzeba pójść - do ich budynków - po jakieś nabożeństwa.Poza tym w Piśmie Św. nie ma takiego słowa kościół - w tym znaczeniu jakie znamy dziś. Ta instytucja to wymysł poganina i polityka cesarza Konstantyna Wielkiego w IV w., która nie ma nic wspólnego z biblijnymi wspólnotami domowymiTak to widzę ja ;-)
    • This commment is unpublished.
      Mat · 1 lata temu
      @ghx Co do porzucania wiary, naznaczania wiarą ludzi przez ludzi, sukcesji apostolskich, wmawiania sobie kim jesteśmy itp.:
      "Mówił więc do tłumów, które wychodziły, żeby przyjąć chrzest od niego: «Plemię żmijowe, kto wam pokazał, jak uciec przed nadchodzącym gniewem? 8 Wydajcie więc owoce godne nawrócenia; i nie próbujcie sobie mówić: "Abrahama mamy za ojca", bo powiadam wam, że z tych kamieni może Bóg wzbudzić dzieci Abrahamowi. 9 Już siekiera do korzenia drzew jest przyłożona. Każde więc drzewo, które nie wydaje dobrego owocu, będzie wycięte i w ogień wrzucone».
    • This commment is unpublished.
      Piter · 1 lata temu
      @ghx Tobie udaje siężyć zgodnie z każdym z przykazań?
    • This commment is unpublished.
      ghx · 1 lata temu
      @Piter Sugerujesz mi odpowiedziec Jezusowi (do mlodzienca)Nie przestrzegalem przykazan bo sie nie uda. Nie uda mi sie Jezu wiec nie bede probowal , staral sie wytrwac w przykanzaniach-SAMYM BLOGOLSLAWIENSTWIE , nie bede poszerzal Kerolestwo Boga DOBROCI i milosierdzia na ziemi?a jak tylko raz zgrzeszylem to jestem potepiony , czapa i wtedy juz tylko przejde na protestanckie placebo zbawienie z ofiary , zwanej laska i bede wyznawal Ciebie na glos publicznie wkolko a najlepiej na niezrozumialym belkotaniu na jezykach?No zmiluj sie. Masz nie grzeszyc i przestrzegac Bozych Przykazanm, czynic dobrze BO TAK BEDZIE W NIEBIE. To test czy sie nadajesz!!zly bedzie przweszkadzal dokladnie jak w przypowiesci metaforze o lazarzu i bogaczu z ew. Lukasza Owszem zdarzylo mi sie nie raz zgrzeszyc ale skupim si
    • This commment is unpublished.
      Katja · 1 lata temu
      @w cieniu kościoła... Być może musisz trafić na odpowiedni kościół  A kościół tworza ludzie ... wiecej wytrwalosci i zrizumienia . Pozdrawiam serdecznie . 
    • This commment is unpublished.
      mhtp · 1 lata temu
      @refleksja Dokładnie. Konstantyn to również wielokrotny morderca w celu dynastycznym - zlikwidował całą swoją dalszą rodzinę i udało mu się panować! Konstantyn faworyzował przestępców i ogromnie złagodził ich karanie, co było zaczynem nowego chrześcijaństwa, i miało, i ma konsekwencje do dzisiaj. Tak wprowadził fundament wiary chrześcijaństwa - zło założycielskie kościoła. Mimo licznych zbrodni jest lepiej wspominany niż Neron (który zabił tylko swojego pasierba).  Matka Konstantyna to fałszerka relikwii, święta Helena, ma kaplicę w Jerozolimie, bo nikogo nie zabiła. Nie jestem ortodoksem, tylko apostatą, znam historię 'kościoła' w większości zbrodnie anty-ludzkie.
  • This commment is unpublished.
    Dariusz · 1 lata temu
    Tylko zamiast przyłączyć odłączonych to przychodzą tacy jak Zieliński i odłączają od KK i Boga wiernych i uzdrawiają ich na kilka dni. Organizują market z cudami na zmówienie. Szkoda ludzi. Zresztą coś tu się dzieje, bo wspierającego cudotwórcę Zielińskiego proboszcza ze Skierniewic wywalono gdzieś na wioskę koło Sochaczewa
  • This commment is unpublished.
    Luki · 1 lata temu
    Jeszcze kilkadziesiąt lat temu bym się z tym byłym księdzem zgodził, bo podobnie się zachłysnąłem protestantyzmem jak on obecnie, myląc to wówczas z zachłyśnięciem Jezusem! Chciałem powiedzieć, że rozumiem tego byłego księdza i nie potępiam i nie osądzam. Ale może powiem jak to było ze mną, zachłysnąłem się tak naprawdę treścią książki "Babilon czy Jerozolima" Jana WIllema van der Hoevena. Wydawały mi się jako młodemu człowiekowi wówczas logiczne i biblijne porównania między innymi katolicyzmu do biblijnego Babilonu, obok całego globalnego systemu ekonomicznego na świecie, obok jego aspektu politycznego, całej też filozofii New Age. Tak w latach 90siątych było to bardzo modne tematy w ewangelicznych środowiskach, a także w niektórych charyzmatycznych wspólnotach katolickich. Jednak z czasem dostrzegłem, że byłem jedną z wielu niestety ofiar indoktrynacji protestanckiej. Niby każdy z nas trzymał się Biblii, niby każdy miał relację z Panem Jezusem (podkreślam, nie chodziło o Eucharystię wówczas) Katolicy wówczas brzmieli identycznie jak Zielonoświątkowcy i Baptyści, a przynajmniej tak duchowo było można się porozumieć. Jednak zamieszanie wzrastało niestety wraz z ilością nowych wspólnot poza Kościołem Katolickim. Kościół Wieczernik, którego Pastor widzę był także teraz Watykanie także został utworzony z byłych katolików. Niemalże co roku powstawały co róż nowe wspólnoty tworzone z byłych katolików, którzy nie zawsze chcieli dołączać do denominacji już istniejących w protestantyzmie. Niektóre wspólnoty zaczęły się rejestrować w Kościele Bożym w Chrystusie (KBWCH), niektóre zaczęły istnieć w zupełnie nowych, niezależnych i autonomicznych Kościołach. Ostatnia informacja o takiej konwersji całej wspólnoty była chyba o Kościele Miecz Ducha w Kaliszu (1998). Podczas gdy pierwszą taką Wspólnotą wpierw rejestrującą się na początku jako Stowarzyszenie był Wieczernik z Kielc, a potem dopiero jako Kościół, po nich był chyba Kościół Kanaan z Wrocławia, także początkowo jak Stowarzyszenie, były też Woda Życia z Koszalina i inne. Jeden z pastorów, jednej z takich wspólnot pamiętam, że prorokował że będą takie kościoły powstawać jak grzyby po deszczu i chyba się wówczas zaczęło to proroctwo wypełniać. Jednak zapewne podobnie jak było z reformacją, że po niej następowała kontrreformacja, tak później w katolicyzmie nastąpiło coś podobnego, księża przestali już walczyć z protestantyzmem, i nowymi wspólnotami, zmienił się stosunek ich do Biblii, zaczęli jeszcze bardziej zachęcać do jej czytania, dlatego też nie dziwi mnie fakt większej częstotliwości ekumenicznych spotkań. Sam jestem pozytywnie zaskoczony jak wielu znajomych pastorów głównie zielonoświątkowych współpracuje nawet z biskupami. Widzę, że jednym z takich charyzmatycznych biskupów jest Ksiądz Biskup Grzegorz Wojciech Ryś z Archidiecezji Łódzkiej. Zapewne wyleje się na mnie teraz tutaj fala hejtu, ale nie obchodzi mnie to, ale uważam , że jest to bardzo pozytywne i o niebo lepsze, niż kontrreformacja (XVI do końca XVII w), i późniejszy Sobór Watykański II (11 października 1962 r. do 8 grudnia 1965 r.) Teraz wierzę, że osobiście Sam Duch Święty w swój cudowny subtelny sposób ośmiela się poruszać w Kościele Pana Jezusa bez względu na denominację, ponieważ czas przyjścia Pana Jezusa zapewne się przybliża. Robi to On bez organizacyjnych sposobów, bez soborów przynajmniej na razie. :) Ale na pewno jest to najlepszy sposób nawet jeśli inspiruje do tego organizacyjnego przywódcę jakim jest obecny papież. Kiedyś tak zainspirował króla perskiego Cyrusa do wypuszczenia na wolność Żydów z niewoli. Więc byłbym spokojny, i nie panikowałbym na miejscu niektórych protestantów. Ja również mimo, że nie wyobrażam sobie uczestniczenia wspólnego w sakramentach katolickich jakim jest np.. Eucharystia, jednak co do innych spotkań modlitewnych nie widzę przeszkód, przecież nikt z tych katolików nagle nie wyjmie różańca z kieszeni, i nie zacznie przy protestantach głośno odmawiać zdrowasiek. Lub nikt nie będzie m sugerował Adoracji Hostii w Monstrancji. Z tego co widzę, chodzi papieżowi jedynie o wyzbycie się jedynie prozelityzmu z czym osobiście sam się zgadzam. Bo przecież przyprowadzać mamy ludzi do Pana Jezusa a nie do kościoła. Niech ludzie gdy się nawracają sami decydują prowadzeni oczywiście przez Ducha Świętego. Jestem przekonany, że gdybym 30 lat temu miał Internet i czytał tyle hejtu ze strony protestantów, dałbym sobie spokój z nimi wszystkimi. Jednak na szczęście nie było wówczas tak nie było. Wierzę, że Duch Święty nie pozwolił abym się całkiem zindoktrynował, i w sumie pomógł mi objaśniając z czasem wszystkie najtrudniejsze kwestie teologiczne. Wiele zawdzięczam również Baptystom, jak i Żydom Mesjańskim takim jak Dawid Stern. Ten człowiek jest dowodem, że Żyd Mesjański nie musi być członkiem żadnego Kościoła denominacji protestanckich. To myślę, że mimo że nie jestem Żydem nie musze być członkiem żadnego Kościoła Protestanckiego. Mogę nawet być członkiem grupy domowej która jest poza kościołem katolickim, ale jeśli jest w Katolickim to też ok.Na koniec pozdrawiam wszystkich przywódców katolickich, protestanckich, zarówno tych współpracujących ze sobą, jak i  nie przepdających za sobą. Zresztą wierzę, że Duch Święty chce nam wszystkim przypomnieć pewien fragment z Pierwszego Listu Jana czwarty rozdzia i wersety od 19 do 21 i trochę z piątego rozdziału dalej: "My miłujemy, bo On pierwszy nas umiłował.  Jeżeli ktoś mówi, że miłuje Boga, a swojego brata nienawidzi, jest kłamcą. Ten przecież, kto nie miłuje swojego brata, którego widzi, nie może miłować Boga, którego nie widzi.  I to bowiem przykazanie mamy od Niego, aby ten, kto miłuje Boga, miłował też swojego brata. Każdy, kto wierzy, że Jezus jest Mesjaszem, narodził się z Boga i każdy, kto miłuje Tego, który dał życie, miłuje też tego, który życie od Niego otrzymał.  Po tym poznajemy, że miłujemy dzieci Boże, gdy miłujemy Boga i wypełniamy Jego przykazania. Miłość względem Boga polega bowiem na przestrzeganiu Jego przykazań - a przykazania Jego nie są ciężkie. (Przekład Ekumeniczny)
    • This commment is unpublished.
      kleryk · 1 lata temu
      @Luki Oby jak najwięcej takich jak ty bracie
    • This commment is unpublished.
      ghx · 1 lata temu
      @Luki nie dalem rady przeczytac bo nie mam az tyle czasu. Na poczatku dosc ciekawie i madrze brzmialo.Chce Ci tylko powiedziec ze Kosciol Katolicki do ktorego ja chodze w stanach ma juz drugiego grajka -muzyka ktory
      nawet jak jest katolikiem badz przekonwertowal sie na katolicyzm (jeden na pewno)  to i tak dolaczaja swoj spiewnik z proetstanckimi piesniami lub proetsnackimi nowoczesnymi tresciami jak z radia proetstanckiego. Mnie to troche dystansuje.
      Slowem mocno obserwuje proetstantyzacje od muzycznej strony jakies ostanie cztery lata.A w tym standardowym spiewniku maja przepiekne piesni angielskie ktore sa i katolickie i anglikanskie i proetstanckie (luternaskie, trinitarianskie) w skrocie tez proetstantow straszej daty bez nowoczesnej papki tresci zbawienia z laski  przez ofiare Chrystusa.gdzie wszystko skupia sie tylko na Jezusie a Boga Ojca prawie nie ma i Jego Swietego Prawa.
    • This commment is unpublished.
      Mat · 1 lata temu
      @Luki Cyt; "Z tego co widzę, chodzi papieżowi jedynie o wyzbycie się jedynie prozelityzmu z czym osobiście sam się zgadzam." I tu błądzisz. Nie sądzisz, że człowiek ma prawo być całkowicie wolny światopoglądowo? Co? chrzest niemowlęcia ma mnie na stałe przywiązać do Rzymu??! Widzisz, szatan wie, że nie może powstrzymać cudu jakim jest nowe narodzenie z Ducha dziecka Bożego na podstawie słuchania Ewangelii, ale będzie robił wszystko, aby to dziecko było nieefektywne w Królestwie, a do tego ma wszelkie metody zwodzenia, połowicznego chrześcijaństwa, pozostawania ludzi w kultach i naukach demonów - to osłabia Królestwo Boże od wieków. Duchowe niemowlęta nie mogą prowadzić ludzi w Kościele, bo doprowadzą je tylko do pewnej granicy - tak jest w Odnowie w Duchu Św. i bywa w zborach charyzmatycznych.
    • This commment is unpublished.
      Helena · 1 lata temu
      @Luki zainteresuj sie jak często bp Ryś biega na jasną gore kłaniac sie nadszarpnietemu obrazowi nie wiedzą czemu CZARNEJ madonny,ktora miala przeciez jeszcze dzieci z Józefem,a te różance Rysiowe do Zbawicielki,brr,zainteresuj się gdzie jezdza poza kamerami,niczym arcykapłani w Izraelu
  • This commment is unpublished.
    Stec · 1 lata temu
    Dla zainteresowanych - może posłuchać, co n/t ma do powiedzenia katolik prof. Aleksander Bańka, który brał udział w spotkaniu:https://www.youtube.com/watch?v=UlSB9zYZWZw   Od 3:44.
  • This commment is unpublished.
    FugitiveSlave · 1 lata temu
    Oney była w związku małżeńskim z wolnym czarnym marynarzem, Johnem Staines?em, i miała z nim troje dzieci: Elizę, Nancy i Willa. Wszyscy umarli wcześniej od niej.
    Ustawa 'Fugitive Slave' z 1793 roku, przeszła większością głosów członków Kongresu i została podpisana przez Waszyngton, że ucieczki niewolników stały się przestępstwem federalnym, a łowcy niewolników mogli prawnie działać w każdym stanie USA i na jego terytorium. Ze względu na to prawo, Oney Jugde Staines spędziła ostatnie 52 lata swojego życia jako uciekinier.
    Oney Judge zmarła w Grenlandii, w Nowe Hampshire 25 lutego 1848 roku.
    W dniu 25 lutego 2008, w 160 rocznicę jej śmierci, Filadelfia obchodziła pierwszy “Dzień Oney Judge” .
    • This commment is unpublished.
      Mat · 1 lata temu
      @FugitiveSlave Ucieczka polskiego chłopa ze wsi przed pańszczyzną była karana podobnie. Chłop w Polsce przed-rozbiorowej był dla pana - katolika, bo kontrreformacja przecież wygrała - zwierzęciem. A kościółek na to patrzył i zacierał rączki na zyski... Kogo chcą osądzać i skarżyć ci, których przodkowie robili ze swoimi rodakami (!!!) to, co Anglosasi jednak z obcymi - Murzynami? U nas niewolnictwa nie było! Nie nie! Pańszczyzna tylko! Haaa ha ha, hipokryci! A niewolnictwo w katolickiej Ameryce Łacińskiej? Zacytuj coś stamtąd. Fajna metoda - wybielanie się w czasie... pewnie za 50 lat Watykan otworzy "archiwa", z których będzie wynikać, że katolicy spalili na stosach najwyżej 100 protestantów.
      https://www.youtube.com/watch?v=yTzRNfu2geI
    • This commment is unpublished.
      Oney · 1 lata temu
      @Mat wszystkie odpowiedzi dla Ciebie Mat sa usuwane nawet pod innymi pseudonimamicenzura admina -usuwamy niewygodne tresci prawdy i grzechy protestantow
    • This commment is unpublished.
      Mat · 1 lata temu
      @Oney Może, jeśli tak to źle, ale nie sądzę, bo Twój komentarz tu jest. O niewolnictwie można poczytać gdzie indziej na necie. Apostoł Paweł nie negował instytucji niewolnictwa i na tym opierali się niektórzy. W/g niego ten kto był niewolnikiem musiał pełnić swą służbę z bojaźnią, ale jeśli to możliwe powinien dążyć do wolności. Czy rzeczywiście niewolnictwo zostało usunięte ze świata? Nie sądzę, bo jeśli my wiemy jak żyć łatwiej, bogaciej i przyjemniej i nie powiemy tego innym /o ile mogą zrozumieć/ zasłaniając się tajemnicą biznesu, to czy nie czynimy ich niewolnikami, albo ich życie gorszym? Posługujemy się laptopami i telefonami, które Chińczycy robią za śmieszną stawkę - czy nie popieramy przez to niewolnictwa? A co z firmami zachodnimi w Polsce, gdzie pracujemy za 1/3 europejskiej stawki?
    • This commment is unpublished.
      Oney · 1 lata temu
      @Mat Jedyny zblizonyy to anglosasko protestanckiego modelu niewolnictwa czarnych za oceanem to byl model Imperium Osmanskiego ze sredniowiecza .Tam rowniez niewolnicy umierali-amortyzowali sie po jakims czasie zakuci na zawsze w kajdany. No ale nie musieli w morderczym upale trzeciny i bawelny od switu do nocy zbierac . Jako bialy z polnocy nie wytrzymalbys jednego dnia tego slonca, wilgoci , upalu, komarow.Inne modele niewoolnictwa wymienione przez Pawla to nieraz luksus i smietanka .Obejrzyj vlog Casha na jutubie  o plantacji i z plantacja w tytule. Calkiem swiezy.

Ostatnie komentarze

hahaha...cóż za wspaniały jedyny uniwersalny i najskuteczniejszy przepis  hahhaaha! On naprawdę działa...hahahaha.Religijni ludzie przestańcie pouczać innych i zajmijcie się swoim żałosnym życiem! Nie wtrącajcie się w ...
@Neptuna kto miałby np komentować? Jaki autorytet? Może niejaki ksiądz T.Z. z Dąbrowy Górniczej?
Aleście sobie wybrali autorytet do komentowania.
Zgadzam się, że to bełkot. Tak mówi, że zawsze jej proroctwo się sprawdzi. Jer 23:25 - 31 [PUBG])
Słyszałem, co mówią prorocy, którzy prorokują kłamstwa w moje ...
Zobaczcie nowy przedmiot NAUKA O ZDROWIU,na kanale A.Cyrikasa tez jest o tym filmik pt MASKI OPADŁY.: Lgbt,szczepienia homosex.....
@zielonoświątkowiecNa jakiej Bozej podstawie?
@ale co ja tam wiem..Tacy krytykanci to nie sa wyznawcy Chrystusa

tuwszystkiekomentarze1

Please publish modules in offcanvas position.